Thursday

MARI BERBINCANG

ASSALAMUALAIKUMM :D

OKAY TOPIK YANG AKU NK BINCANGKAN HARINI ADALAH
MUHRIM ANTARA LELAKI DAN PEREMPUAN :)

Kita dah sedia maklum bahawa ni mmg suruhan Allah untuk meninggalkannya, Jadi perkara sebegini mmg sering berlaku and kita sebagai umatnyaa haruslah saling mengingati :) bukan niat untuk memrli atau mengeji, tetapi itu sudah menjadi suruhan Allah, tidakkan kita takut? :) Persooalannya ada pada diri anda sekalian.

Aku jugak manusia kerdil dan takpernah lari dari buat kesilapan yang semestinya kita tahu perkara itu adalah salah di sisi undang undang agama, ini bukan berkaitan dengan undang undang negara, tapi lebih tinggi darjatnya undang undang ISLAM :)

Aku juga pernah melakukan , menipu la kalau aku menafikan ;) Tapi ketika itu kita semua tidak akan fikir tentang dosa dan pahala, betul cubalah anda buat. Ketika itu Syaitan lebih gemar mengekori pasangan kekasih, malah syaitan lagi kuat pengaruhnya menyebabkan kita terleka ini semua adalah kerjanya.

Yes semakin kita kuat dan teguh pada iman, semakin itulah Allah tidak henti menguji kita. Adalah salah jika kita berpegangan tangan dengan org lelaki. Mmg syiook tapi adakah anda pasti lelaki itu baaik? Dialah jodoh kita? Tidak sama sekali, JIKALAU DIA HORMATI MARUAH KITA SEBAGAI SEORG PEREMPUAN, DIA PASTI TIDAK AKN MENYENTUH KITA. Lelaki hanyalah mahu memuaskan nafsu serakahnya, andai anda dirogol, adakah anda pasti bahawa dia akn bertanggungjawab? TIDAK, PALSU JANJINYA. Adalah lebih baik mengelak berjumpa supaya tidak ke arah penzinaan

Sebab itulah byk bayi terbuang, ini semua atas sikap kita. Bodoh takmalu tak jaga maruah perempuan, maruah Islam. Jikalau laa anda terasa insaf dan anda katanya di mulut tapi hati anda tidak, tkperlu dicanang :) Kerana sesnungguhnya anda telah MEMPERMAINKAN ISLAM. Anda fikir fikirkan, mana yang terbaik.

Kita hidup ini hnya sementara, jangan belagak angkuh. Allah npk semua apa yang kita lakukan, mahupun tersembunyi. Jangan hnya berkata kata lebih tapi kita masih membuatnya, sama seperti anda mempermainkan. Kalau kita salah dengan org kita tahu rasa serba slh, tapi buat dosa adakah kita rasa BERSALAH TERHADAP ALLAH, ASTAGFIRULLAH? Fikirlaa sesungguhnya Anda bertuah hidup di dunia ini,

Jangan cetek ilmu agama, penuhkan di dada untuk melabelkan mana yang baik dan salah. Selamat membca, jangan tergores kerana artikel ini sudah dicanang lama, hnya ingin mengingatkan :)


*aku menyesal dan yeaa aku takut akan Allah, menangis aku menulis entry ni.

No comments:

Post a Comment